مشاوره تخصصی :66989377-09212389624-09217199720-ایمیل:info@npuranus.ir

موسسه نوآوران پژوهش اورانوس

www.npuranus.ir

موسسه نوآوران پژوهش اورانوس با کادر مجرب علمی و تحقیقاتی و آموزشی و پژوهشی از بهترین دانشگاه های کشور برای مشاوره های صنعتی و تحقیقاتی در خدمت همه شرکت ها و صنایع و ارگان ها و سازمانهای دولتی می باشد       موسسه پژوهشی آموزشی نوآوران پژوهش اورانوس با کادر مجرب علمی و تحقیقاتی و آموزشی از بهترین دانشگاه های کشور برای مشاوره های آموزشی و تحقیقاتی در خدمت همه دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور می باشد      

مجله دیجی کالا - خشایار شاهسون: باورش کمی عجیب بود؛ این که خودرویی بتواند بدون دخالت راننده پارک شود، حرکت کند و با دیدن موانع، ترمز کند و تغییر جهت دهد. شنیدن این جمله‌ها بیشتر درخورد تعریف فضای تخیلی یک فیلم مهیج از سوی دوستمان بود تا واقعیت، اما به تازگی خبری منتشر شده که یک شرکت خودروساز ادعا می‌کند که محصولات آینده‌اش، جدای قابلیت‌های ذکر شده می‌تواند بطور هوشمند هدایت شود و راننده می‌تواند در طول مسیر بخوابد.

حقیقت این است که چند سالی می‌شود که بسیاری از خودروسازهای بزرگ و قدرتمند دنیا در تلاش این هستند که به این سطح از فناوری و مهندسی دست پیدا کنند که البته موفق هم بوده‌اند. به‌طور مثال شرکت ب‌ام‌و روی پروژه‌ای کار می‌کند تا راننده بدون نیاز به دخالت در هدایت اتومبیل، بتواند پشت فرمان بخوابد. ب‌ام‌و از این فناوری به عنوان iNext یاد کرده و به نظر می‌رسد در تلاش آوردن این فناوری در نسل‌های آینده محصولات خود است.

قرار نیست که این نسل از محصولات ب‌ام‌و همانند بعضی از پروتوتایپ‌هایی که فرمان و پدال نداشتند، حسعجیب غریبی را به سرنشینان خود منتقل کند. این خودروها همانند اتومبیل‌های امروزی هستند و راننده باید برای رانندگی گواهینامه داشته باشد اما در شرایطی خاص می‌تواند هدایت اتومبیل را در سطح ۳ و۴ رانندگی خودران قرار دهد و کوچک‌ترین دخالتی در هدایت آن نداشته باشد.

بسیاری از خودروهای پیشرفته امروزی در سطح ۲ رانندگی خودران قرار دارند. در این سطح، هوشیاری و کنترل لحظه‌ای خودرو توسط راننده اجباری است تا در صورت بروز یک حادثه، راننده بتواند هدایت اتومبیل را خود در دست بگیرد.
اتومبیل‌های خودران سطح ۳ به اندازه‌ای هوشمند هستند که راننده می‌تواند برای مدت زمانی طولانی هدایت خودرو را به سیستم هوشمند بسپرد و خود را با کارهایی مثل خواندن کتاب‌ها، ایمیل، پیام و صحبت‌ با سرنشینان، مشغول کند. با این حال، راننده باید همیشه هوشیار باشد تا در شرایط اورژانسی و خطرناک که چند ثانیه قبل توسط خودرو اعلام می‌شود، هدایت اتومبیل را به دست بگیرد.
اتومبیل‌های خودران سطح ۴ همانند سطح ۳، به راننده اجازه می‌دهند که با خیالی راحت، چشم از جاده بردارد. با این تفاوت که در سطح ۴، راننده زمان بیشتری دارد تا با اعلام شرایط خطرناک وارد عمل شود و اتومبیل را کنترل کند. در شرایطی که راننده نتواند واکنش موثر و به‌موقعی را از خود نشان دهد، اتومبیل قادر است به‌صورت هوشمند و ایمن به سمت حاشیه جاده هدایت شود.
اتومبیل‌های خودران سطح ۵، ایده‌آل ترین خودروهای هوشمند هستند. برای هدایت و کنترل این خودروها دیگر نیازی به راننده نیست. ب‌ام‌و گمان می‌برد که تا قبل سال ۲۰۳۰ می‌تواند به این سطح از فناوری دست پیدا کند. احتمالا با دستیابی به این فناوری بی‌نظیر، دنیای حمل و نقل را متحول کند. البته پیش از عرضه این خودروهای به صورت انبوه، حتما شاهد آزمایش و ارزیابی آن‌ها در مناطقی خاص خواهیم بود.

ب‌ام‌و ادعا می‌کند که فناوری iNext در محصولات آینده این شرکت باعث می‌شود تا اتومبیل در حالت عادی و ترافیک در سطح ۳ قرار بگیرد. در جاده‌های برون شهری، این اتومبیل در حالت اتومبیل‌های خودران سطح ۴ تنظیم می‌شود؛ در همین سطح سیستم رانندگی خودران است که ب‌ام‌و ادعا می‌کند، راننده می‌تواند پشت فرمان بخوابید.
 



آدرس ما در گوگل مپ
سامانه دانلود رایگان مقاله و کتاب
سامانه دانلود مقاله و کتاب
دیکشنری آنلاین

تمامی حقوق این سایت متعلق به مجموعه اورانوس می باشد.

طراحی شده توسط رسپیناوب

https://telegram.me/npuranus